The start of a new adventure: London

18 september 2017 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Arrivalday and first day

​Zondag 17 september was de dag, de dag van vertrek uit Nederland op naar London. 's Ochtends begon de reis in de auto naar Maastricht om vanaf daar mee te rijden met mijn nieuwe familie voor het komende jaar. Dit is de familie waar ik een jaar als au pair ga werken. Dit betekend heel simpel dat ik een interne oppas word.
​De reis naar Londen was nog best wel een stuk. Hierdoor kon ik alvast goed de ouders en de kinderen leren kennen. De oudste Julia is 8 jaar, de middelste Oscar is 6 jaar en de jongste Isabelle is 3 jaar. De autorit naar London vanaf Maastricht begon rond 12.30 NL time, rond 6 pm Engelse tijd kwamen wij aan bij het huis in London. Dit was dus een autorit van 5,5 uur. Eenmaal in het huis, werden mijn koffers naar mijn kamer gebracht en kreeg ik een rondleiding van mijn 3 persoonlijke tourguides. Meteen na de guide in het huis, kwam de bestelde pizza aan. Wat heb ik genoten van die pizza! Na de pizza kon ik naar boven om te beginnen om mijn kamer ready te maken. Nog even naar beneden gegaan om samen met de familie tv te kijken en thee te drinken. Om 7 uur was het tijd voor de kinderen om naar bed te gaan. Niet kort daarna ben ik ook naar boven gegaan, mezelf ready gemaakt en naar bed gegaan. Wat was ik kapot van de reis van vandaag! Het is maar goed ook dat ik vroeg naar bed ging, want de volgende dag ging de wekker weer om 6.30 am.

​First day as Au Pair
​What a day! Vroeg opstaan en beginnen met het ochtend ritueel met de hostmom. Om 7 uur stonden we beneden. Tafel dekken, cereal op tafel en een uitleg hoe het in de ochtend in zijn werk gaat. Na een minuut of 5 kwam Julia naar beneden in pyjama en de andere twee volgde daarna. Dan begint het ritueel: ontbijten, tandenpoetsen, aankleden en als er tijd over is nog even tv kijken of spelen. De oudste 2 moesten vandaag om 8 uur beginnen. Dit betekend om 7.40 vertrekken. Julia had chess en Oscar had football. Vandaag brengt de hostmom de oudste 2 naar school. In de tussentijd dat zij weg is, heb ik met Isabelle gespeeld. Omdat Isabelle pas 3  is, gaat zij vanaf volgende jaar naar school. Eerst hebben we samen even tv gekeken, My little pony, en daarna een tijd bezig geweest met een puzzel. Rond kwart over 8 was de hostmom weer terug en hebben we samen het huis weer recht getrokken, samen ontbeten en de week doorbesproken, wat was dat veel informatie!. Daarna had ik tijd voor mijzelf. In die tijd heb ik wat spullen uitgepakt en de mijn eigen badkamer verkend. Ongeveer 20 kilometer vanaf hier zit een vliegveld. De vliegtuigen vliegen heel lag boven het huis. Gaaf om te zien!

An airplane that is flying over the house

Om 1 uur hebben we met zijn drieën geluncht. We hadden nog pizza over van gisteren en die hebben we opgewarmd in de oven, jammie!
​Om half 2 hebben we de fiets gepakt en hebben de hostmom en Isabelle mij de wijk Fulham laten zien. We zijn langs de Theems gefietst, het voetbalstadion van Fulham, de supermarket en de speeltuinen. Daarna gingen we weer naar huis, want om 4 uur moesten wij weer vertrekken om de oudste twee op te halen van school.
Thuis moesten Julia en Oscar eerst hun huiswerk maken in de keuken, waar de hostmom lekkere wraps met kip aan het maken was. Samen met Isabelle zat ik in de woonkamer een spel te spelen. Als Oscar en Julia klaar waren, mochten hun meespelen. Rond 6 uur gingen wij met zijn alle avondeten. Na het eten gingen de kinderen tv kijken en hebben de hostmom en ik de keuken opgeruimd. Rond 7 uur deden ze allemaal hun pyjama aan en bracht ik Isabelle naar boven en heb ik haar voorgelezen. De hostmom heeft Julia en Oscar in bed gelegd. Daarna had ik ook weer vrije tijd. Ik ben naar mijn kamer gegaan en heb mij klaargemaakt om naar bed te gaan.

​Dit was een drukke, maar leuke dag! Allemaal nieuwe indrukken, de buurt wezen verkennen en nu even rustig aan. Morgen begint mijn dag weer om 6.30 am tot 8.45. Het ochtendritueel en alles opruimen. Daarna de stad verkennen en ergens lunchen.

A street in London                        A street in London